zaterdag 28 december 2013

Mijn verborgen talenten

Aangezien ik op zoek ben naar werk maar niks vinden, is het toch een noodzaak dat ik mezelf een beetje verkoop. De vraag ‘Waar ben je goed in?’ komt dan ook vaak terug. Een aantal dingen zijn duidelijk: ik ben goed in kleding kopen, ik ben erg sociaal en heb talent voor communiceren (voornamelijk onzin). Maar, jawel, ik heb ook een aantal verborgen talenten. Hou je vast, daar komen ze.

Nepwimpers plakken
Had je niet gedacht hè? Nee, ik namelijk ook niet. Mijn mede Geordie shore-fan vriendin en ik worden soms net teveel beïnvloed door dit programma en dan komen dit soort dingen om de hoek kijken. Of ik ‘even haar wimpers op haar ogenleden wilde plakken’. Ik zag dichtgeplakte ogen en wimpers op de kop voor me, maar nee, in een mum van tijd had ik dit ‘ding’ perfect geïnstalleerd. En dit tafereel heeft zich meerdere malen herhaald. Jawel, getalenteerd wimperplakker, hatsee.

Ouders
Niet mijn eigen ouders, de ouders van anderen: ze mogen me altijd. Ik gooi mijn charmes in de strijd en instant zijn ze om. Dus, toekomstige boyfriend, wees niet bang. Tevens kan ik ook perfect met ouders van vrienden, met ouders van vrienden van vrienden, ouders van buren en andere ouders, mocht dit ooit van pas komen.

Wijnflessen openmaken
Niet geheel onverwacht dat ik hier goed ik ben. Maar gisteravond heb ik toch wel even mijn skills getoond. Situatie: ik was bij een vriendinnetje, ze wilde een flesje wijn optrekken maar tot haar grote schrik was dit geen draaidop. Ik hoor je denken ‘oh geen kurkentrekker’. Dit was niet het probleem. De kurkentrekker was er. Maar het was zo eentje die je er in moet draaien en gewoon lomp moet trekken, niks systeem. Het duurde even, verschillende posities geprobeerd, arm uit de kom, maar ja, Sacha had hem open hoor.


Ik moet nog overwegen of ik dit daadwerkelijk op mijn cv ga zetten, maar dit ik hier trots op ben, mag dan wel duidelijk zijn. Ik hoop dat ik nog veel nuttige, verborgen talenten mag gaan ontdekken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten